Maradok a pénzemnél

Min lehet és min nem lehet spórolni a téli gumin?

Bár vannak lehetőségeink megtakarítani a téli gumi cserén vagy vásárláson, azért a biztonságon nem éri meg spórolni. Íme néhány tipp.

winter-tyres1.jpg

1. Jó tudnunk, hogy ha a nyári szett és a téli szett abroncsok is saját felnin vannak, akkor is ajánlott le centríroztatni őket, különben tönkre mehet a futómű és az abroncs is jobban kopik. (a filléres szelepzár cserét is megcsinálja a szerelő)

2. A kettő szett acél vagy 1-1 szett acél-könnyű felnikkel csak időt spórolunk a szerelésnél. A legolcsóbb megoldás 1 acélfelni garnitúra egész évre, de persze ez egyedi döntése mindenkinek.

3. Minőségen nem éri meg spórolni, hiába van egyre kevesebb havas nap és egyre több vizes nap a teleken. Aminek érdemes utánanézni, az ismert márkák licencei alapján gyártott gumiknak (nem hamisítványokra gondolok) -> árban olcsóbbak, minőségben viszont nem biztos, hogy rosszabbak a neves társaiknál.

4. Mindenképp legyen külön nyári és külön téli gumi szettünk. Ne próbáljunk ezen spórolni, hisz a baleseti statisztikák mutatják a téli gumi létjogosultságát. Ne kockáztassuk se a magunk, se szeretteink, se a többi közlekedő életét.

5.Időben cseréljünk nyáriról télire és téliről nyárira: a téli gumi korai felrakása és kései cseréje nyárira nagyban növeli a kopást és így csökkentve a téli gumi élettartamát. Általában tartósan 7 fok alatt csere télire és tartósan 7 fok felett csere vissza nyárira tavasszal. A túl korai és túl kései csere miatt 10-25%-al is csökkenhet a gumi élettartama.

 

Várom a további tippeket, kommenteket. Biztonságos közlekedést kívánok a télre. 

Ajánlom a gázmegtakarítási és CSOK csapda cikkemet is.

Ha tetszik a blogom, kérlek lájkold facebook oldalamat és oszt meg a posztot, ha arra érdemes 🙂

 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. @maradokapénzemnél: “de azért centírozod? ”
    Off de nem “centírozás” hanem “centRírozás” a felni kiegyensúlyozása akkor is ha a konyhanyelvben az előbbi terjedt el

    http://www.e-nyelv.hu/2014-05-11/centrirozas-centirozas/

  2. Lányosapa says:

    @Josh: Teljesen igazad van!!! Kb 20-25000 km után érdemes centíroztatni, átlagos használatnál ez 2 lefutott szezon.

  3. Josh says:

    @maradokapénzemnél: a gumikat nem én tettem fel anno a felnire, természetesen centrírozva lettek. Ha semmi nem indokolja (pl. egy defektjavítás), akkor nem. Ahogy egy állandóan fent lévő négyévszakos gumit sem kapkodnak le félévente…

  4. maradokapénzemnél says:

    @Josh: de azért centírozod?

  5. Josh says:

    Azért nem mindegy az az idő sem, ha saját felnin van a téli szett. Emelő, kulcs, nyomatékkulcs és 30 perc birtokában otthon kicserélem magam bármikor. A munkaidőm sokkal drágább annál, semhogy gumiszervizben ácsorgással töltsem. Ami meg a négyévszakost illeti: volt, nem szerettem. Nyáron kenődött, télen csúszott. Ráadásul, ha folyton fent van, fele ideig él, mint kêt szett. Akkor mitől spórolás?

  6. Kicsit bánom, hogy tavaly elköltöttem vagy 71ezret egy csilivili Nokian téligumi szettre, gyakorlatilag nem volt 3 napnál több olyan amikor a téligumi valós előnyt hozott, és azt meg tudtam volna oldani a nyárikkal ha picit lassabban megyek.

    Hozzártozik, hogy nem hegyvidéken élek.

  7. venomspawn says:

    Egy minőségi négyévszakos gumi (michelin crossclimate) elmegy ott, ahol a neves téligumi (Hankook icebearcsak W440) csak kapar egyhelyben és az autó kontrollálatlanul csúszik egyhelyben körbe. Saját tapasztalat.

    A legtöbbet tehát a négyévszakossal lehet spórolni és az a helyzet, hogy a lefizetett cikkekkel szemben még biztonságosabb is a mi éghajlatunkon. Ha meg leesik 40 centi hó, ott csak lánctalppal boldogul el bárki.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!